Audyt UX
Audyt UX
Czy Twoja strona jest intuicyjna?
Audyt UX polega na gruntownej analizie i ocenie danego serwisu internetowego pod kątem intuicyjności, przydatności oraz użyteczności dla użytkowników. Analiza serwisu pozwala wyeliminować błędy, a tym samym skuteczniej realizować założone wcześniej cele biznesowe.
1
etap
Zlecenie i wycena
2
etap
Rozpoczęcie audytu
3
etap
Spisanie
raportu
4
etap
Dostarczenie audytu
Jak przeprowadzamy Audyt UX?
Audyt UX przeprowadzamy za pomocą różnych sposobów takich jak analiza heurystyczna, wędrówka poznawcza czy lista kontrolna. W niektórych przypadkach, aby jeszcze dokładniej zbadać konkretne elementy łączymy ze sobą poszczególne metody. To pozwala nam uzyskać najbardziej zadowalający efekt. Audyt użyteczności wskazuje kluczowe elementy w strukturze strony, które mogą uniemożliwiać docelowe działania użytkowników (problemy w procesie zakupowym).
W ramach audytu UX szczegółowo sprawdzamy następujące obszary:
- sposób przekazania podstawowych informacji użytkownikowi
- położenie i wygląd przycisków na stronie
- prędkość działania serwisu
- przejrzystość informacji
- strukturę strony głównej
- system nawigacji
- użyteczność formularzy
- wersję mobilną strony
- zgodność z najnowszymi standardami projektowania
- zrozumiałość treści
Dodatkowym kryterium wedle którego klasyfikujemy błędy jest obszar problemu. Tu wyróżniamy:
- błąd nawigacyjny
- błąd komunikacyjny
- błąd interakcyjny
- błąd globalny
- błąd lokalny
- błąd logiczny
- błąd nielogiczny
- błąd wizualny